Smartlog v3 » Salgsblog » Trick: Lyt efter kundens indre værdier
Opret egen blog | Næste blog »

Salgsblog

Gruppeledernes netopslag

Trick: Lyt efter kundens indre værdier

21. Feb 2006 00:50, salgsblog

hej ole bad mig posterer dether idag - vh T

Vi har dem alle sammen. De små stemmer i hovedet, der leder os rundt i livet. Men fordi de er indre, er de lydløse. Vi taler med dem når vi taler med andre. Gennem vores egen stemme. Gennem vores kropssprog.

De indre stemmer taler først og fremmest om vores værdier.

Bryder vi med dem, sørger de for at vi føler skam og skyld. Følger vi dem, føler vi stolthed og personlig integritet.

I telefonen er kun kundens stemme. Heldigvis taler den hele tiden med de indre stemmer. Bare hør.

Nøglen er "at burde"
"Jeg burde" er direkte oplæsning af indre værdier.
"Jeg har det på den måde", "jeg ved med mig selv", "jeg føler", er også klare.

Som telesælger er din opgave at udpege kundens værdier - og give ham et hint om at han er ved at bryde med dem. "Jeg burde"-sætningerne kommer bare sjældent frem før kunden er mør. Hjælpen er nær. Du kan nemlig udpege værdierne for ham - med et ganske lille skub.

- Holder du avis?  
- Nej, jeg er ikke interesseret.
- Føler du ikke at du burde følge med og tage ansvar i samfundet?
Hvad ville du svare på det lukkede spørgsmål? Først og fremmest "Jo". Tillykke. Første købssignal er hjemme. Du har banet vej for win/win.

Næste udfordring: Indvendinger.

Arkiv

Relaterede